loading...

طراحي سايت

در سال هاي اخير، برنامه نويسان و صاحبان محصول در زمينه طراحي تجربه كاربري به عنوان راه حل نهايي براي تقريبا هر مشكلي، تحقيقاتي را انجام دادند و درنهايت دريافتند

بازدید : 456
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تاحالا به اين موضوع فكر كرده ايد كه استراتژي محتوا و تجربه كاري در طراحي سايت بسيار مهم مي تواند باشد ؟ در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد تا اين موضوع را بيشتر بررسي كنيم.

من از اين نوع سوالات متنفر مي باشم و از نظر من آن ها هيچ فرقي ندارند. مثل اين مي ماند كه از يك كودك بپرسيم كه چه كسي را بيشتر دوست دارد- مادر و يا پدر. و حتي موضوع بدتر اين مي باشد كه سعي بر اين است كه دريافته شود كه كدام يك در رتبه اول قرار مي گيرد- آشپزخانه و يا تخم مرغ؟- اما در هر صورت اين سوال يك جوابي را در بر دارد.

در سال هاي اخير، برنامه نويسان و صاحبان محصول در زمينه طراحي تجربه كاربري به عنوان راه حل نهايي براي تقريبا هر مشكلي، تحقيقاتي را انجام دادند و درنهايت دريافتند كه محتواي اصلي و واقعي محصولات در درجه دوم قرار مي گيرد. اين روش ممكن است در كوتاه مدت موفقيت آميز باشد، اما اگر اهداف بزرگ تري را در سر مي پرورانيد، بايد بدانيد كه تمركز كردن تنها روي تجربه كاربري، راهي نيست كه بايد در پيش بگيريد.

محتوا سرپرست و مانند يك پادشاه در طراحي سايت اصفهان ها است. هر چقدر هم كه اين جمله قديمي و لفظ قلم به نظر بيايد، محتوا هم چنان در سال جاري نيز مانند پادشاه در نظر گرفته مي شود. مطمئنا، مواردي نيز در اين ميان تغيير يافته است و ما حالا مي توانيم در طراحي سايت ها تنها روي ساخت و ايجاد محتواهاي ارزشمند و انتشار آن ها تكيه كنيم، اما هم چنين بايد به سختي روي برخي موارد مانند كاربردي بودن وب سايت ها، طراحي تعاملي، ساختار اطلاعاتي و غيره كار كنيم. اما اگر محتواهاي شگفت انگيزي در اختيار نداشته باشيم تا تجربه كاربري كلي طراحي سايت را قدرتمند سازيم، هيچ يك از آن عوامل نمي تواند موفقيت در تجارت و يا سايت را باعث شوند.


استراتژي محتوا چيست؟

در حالي كه در اين زمينه تعريف هاي بسياري وجود دارد، من ترجيح مي دهم تا استراتژي محتوا را به عنوان يك عبارت طولاني از ساختن، تحويل دادن و نگه داري كردن محتواهاي ارزشمند و مفيد براي كاربران محصولات و مخاطبين مورد نظر، توضيح دهم.

همان طور كه KRISTINA HALVORSON در كتاب خود به نام "استراتژي محتوا براي وب سايت ها" به خوبي شرح مي دهد: "اين مورد يك نقشه و راهنماي مسير موفقيت آميزي را براي افراد و سازمان ها مهيا مي كند تا محتواهايي كه مخاطبين واقعا مي خواهند تا به آن دقت داشته باشند را ساخته و نگه داري نمايند."

اين مورد واقعا يك نظم و ترتيب تقريبا جديد است و مباحث بسياري روي اين امر وجود دارد كه آيا نيازي براي حضور استراتژيست محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد يا خير، اما مانند هر حرفه ديگري، اين امر مدت زمان بسياري را به طول مي انجامد تا مسئوليت ها و مزيت هاي كه يك شخص دارد، مشخص شود. استراتژي محتوا يك الگو و يا راهنمايي را براي نويسندگان و سازندگان محتوا ايجاد مي كند تا موضوعات و بحث هاي اصلي را تعريف كرده و اولويت ها را مشخص نمايند. طول محتوا ها بستگي به هدف طراحي وب سايت و ويژگي هاي مخاطبين مورد نظر دارد. استراتژي محتوا مشخص مي سازد كه اين پيام براي چه كساني مي باشد، مي خواهند به چه چيزي دست يابند.

داشتن يك برنامه كه پلي را ميان نيازهاي كاربران و اهداف تجاري برقرار نمايد، بسيار ضروري است، نه تنها ديدگاه و نماي كلي محتواها را مي سازد، بلكه براي تجربه كاربري و تيم طراحي مورد نظر نيز بسيار عالي محسوب مي شود. مانند هر استراتژي ديگر، اين مود ديدگاه واضحي از نياز هايي كه مي خواهيم به آن برسيم (نوعي از محتواها كه به كاربران ارتباط دارد و نيازهاي شان را به حقيقت پيوند مي زند) و چگونگي اينكه دقيقا مي توانيم در اين مكان ها ديده شويم را به ما ارائه مي دهد (با درك كاربران و ساخت محتواهاي با كيفيت).


دقيقا تجربه كاربري به چه معنا مي باشد؟

تجربه كاربري اساسا هر چيزي است كه كاربران در حالي كه با يك محصول ارتباط و تعامل برقرار مي كنند، احساس و يا تفكر مي نمايند كه ضرورتا نيازي نيست كه حتما ديجيتالي باشد. تجربه كاربري يك عامل بسيار گسترده مي باشد كه هر بخش از محصول را از طراحي دكمه هاي كوچك گرفته تا پروسه هاي پرداخت تجارت الكترونيك را شامل مي شود. اين امر بايد در بيشتر سطوح برنامه ريزي و ساخت محصولات نمايش داده شود تا تجربه كاربري بي نقص و كاملي براي مخاطبين مورد نظر وب مهيا گردد.

NIELSON AMD NORMAN درباره تجربه كاربري به خوبي صحبت مي كنند: "براي رسيدن به تجربه كاربري بسيار با كيفيت در ارتباط با مواردي كه يك شركت ارائه مي دهد، بايد در آن جا تركيب و مخلوطي از سرويس ها در سطوح و ترتيب هاي متفاوتي وجود داشته باشد، شامل مهندسي، بازاريابي، طراحي گرافيك و صنعتي و طراحي رابط كاربري."

بعد از تمامي اين موارد، تجربه كاربري حالت و بيان كننده احساسات كاربران در مرحله نهايي استفاده از وب سايت و يا محصول مي باشد.

در گذشته هاي نه چندان دور، قبل از اين كه تجربه كاربري و موارد مربوطه رو به افزايش باشد، وب سايت ها و ديگر محصولات ديجيتالي مانند با توجه به علايق و ايده هاي مشتريان و بر اساس تصورات و مهارت هاي يك طراح وب سايت، طراحي و بنا مي شدند. ما روشي را براي طراحي در پيش مي گيريم كه فكر مي كنيم بسيار عالي مي باشد و راه حل هاي شگفت انگيز در اين زمينه مي تواند نتايج بهتري را رقم بزند. دليل براي چنين روشي در ابتدا اين بود كه وب سايت ها بيشتر مانند بازار براي فروش محصولات و سرويس ها در نظر گرفته مي شدند و كاربران بايد هر چه كه به آن ها ارائه مي شد را استفاده مي كردند. اما هم چنان كه وب سات ها پيشرفت كرده و كامل تر شد و رقابت ها شدت گرفتند، برنامه نويسان بايد استراتژي خود را براي طراحي متمركز بر كاربران تغيير بدهند و تمركز خود را روي به حقيقت پيوستن نياز هاي كاربران و انتظارات آن ها بايد معطوف نمايند.


هماهنگ ساختن استراتژي محتوا و تجربه كاربري در كنار هم

اگرچه تجربه كاربري و استراتژي محتوا به نظر مي رسد كه اهداف مشابه اي را در بر دارند، اما زماني كه بحث اجراي واقعي به ميان مي آيد، درگيري هاي بسياري در اين ميان وجود دارد. اغلب اوقات جنگ ها و درگيري هايي ميان تجربه كاربري و تيم هاي مديريت محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد، مخصوصا زماني كه بحث پروسه طراحي مي شود. استراتژيست هاي محتوا و متخصصان سئو و بهينه سازي وب سايت تمايل دارند تا محتواهاي كليدي و بهينه سازي شده را تا جايي كه مي توانند، به صفحات وب اضافه كنند، اين در حالي است كه طراحان به سختي تلاش مي كنند تا 400 تا 500 كلمه محتوا را در يك صفحه بدون اين كه روي طراحي تاثير بگذارند، قرار دهند.

گاهي اوقات حتي قرار دادن دو كلمه بيشتر مي تواند طراحي سايت را منحرف سازد، و تغيير كلمات و نوشته ها به خاطر طراحي مي تواند تاثير گذاري مورد نظر از پيام ها بر روي كاربران را به طور كلي مختل نمايد. از اين رو بسيار ضروري مي باشد تا اين تيم ها با هم همكاري نمايند تا پروژه هاي به اتمام برسند و به درستي هم انجام شوند.

اما خبر خوش در اين جا اين مي باشد كه زماني كه تجربه كاربري و استراتژي محتوا با هم و در كنار هم كار كنند، نتيجه بسيار بيشتر و عالي تر از اين مي باشد كه تنها به سادگي به رفع كردن درگيري هاي موجود بپردازيم. تركيب تخصص، مهارت و طرز فكر هاي متخصصان و حرفه اي كاربردي ساختن طراحي سايت ها، طراحان خلاق، سازندگان محتوا و استراتژيست ها تنها مشكلات موجود را حل نمي نمايد، بلكه مي تواند ارتباطات كلي را ميان آن ها بهبود دهد. به طور ايده آل، اين چنين جلسات ارائه ايده هاي ناب مي تواند به ديد واضحي از محصولات و سرويس ها از ديدگاه تجربه كاربري و محتوا ختم شود.


چگونه استراتژي محتوا مي تواند از تجربه كاربري و بالعكس، سود ببرد و بهره كسب كند؟

شفافيت و خوانايي

تجربه كاربري تماما درباره ساخت روند كاري بي نظير و با ظرافت كاربران و ساده و واضح نگه داشتن رابط هاي كاربري مي باشد كه بسيار هم لذت بخش و خوشايند مي‌باشد. همين مورد بايد در محتواهاي كه دريافت مي نماييم، به كار بسته شود. اين امر ضرورتا به اين معنا نمي باشد كه محتواها را خلاصه نماييم، اما بايد آن ها را خواناتر و براي درك و مرور كردن ساده بسازيم. بيشتر كاربران همه جملات را تك به تك نمي خوانند. آن ها به ندرت تمام متن را مي خوانند و تنها به مرور كردن محتوا اكتفا مي كنند. از اين رو اطمينان حاصل كنيد كه داراي ساختار واضح و تيتر هاي مفهومي و زير فصل هاي قابل دركي مي باشيد، و در عين حال متن ها را با محتواهاي بصري غني مي سازيد و در طراحي سايت تان در معرض نمايش مي گذاريد.


ساختار اطلاعاتي بهتر

ساختار اطلاعاتي روي سازمان دهي كردن محتوا تمركز دارد و از اين رو به راحتي توسط كاربران قابل دستيابي مي باشد. به طور آشكار، استراتژي محتوا نقش بزرگي در ايجاد ساختار هاي اطلاعاتي بهينه دارد، زيرا اين مورد نوع محتوايي كه ساخته خواهد شد و چگونگي اين كه مي توانند ساختار بندي شوند تا نياز هاي كاربران رفع گردد را مشخص مي سازد. اين مورد حدس و گمان‌هاي بسياري را براي ساختار هاي اطلاعاتي را برطرف مي سازند.


روي كاربران تمركز كنيد

استراتژي محتوا مي تواند از به كار بستن اصول با اهميت تجربه كاربري حاصل گردد: قرار دادن كاربران در مركز توجه هر چيزي در طراحي سايت. گاهي اوقات ما در اين باره مطالعات و تحقيقات بسياري را انجام مي دهيم و كاملا فراموش مي كنيم كه مخاطبين سايت ما چه كساني مي باشند. سعي كنيد تا ويژگي ها و خصوصيت هاي مخاطبين مورد نظر خود را در تيم طراحي تجربه كاربري عجين كنيد و و در زمان ساخته شدن محتوا ها، به اين موارد بسيار دقت داشته باشيد.


بهينه سازي ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت

تجربه هاي كاربري لذت بخش و لطيف، اجزاي اصلي افزايش ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان مي باشد. اما اغلب تجربه هاي كاربري بهتر به معناي كلمات و جملات، دكمه هاي دعوت به عمل ارزش هاي بسيار واضح و شفافي مي باشد. در اين جا است كه استراتژي محتوا بسيار مفيد و كاربردي به چشم مي آيد. اين امر مي تواند به ايجاد يك لحن و حالت خوب و بهينه در پيام رساني عالي در طراحي سايت ها كمك نمايد تا ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت بهبود يابد.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كد .

تاحالا به اين موضوع فكر كرده ايد كه استراتژي محتوا و تجربه كاري در طراحي سايت بسيار مهم مي تواند باشد ؟ در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد تا اين موضوع را بيشتر بررسي كنيم.

من از اين نوع سوالات متنفر مي باشم و از نظر من آن ها هيچ فرقي ندارند. مثل اين مي ماند كه از يك كودك بپرسيم كه چه كسي را بيشتر دوست دارد- مادر و يا پدر. و حتي موضوع بدتر اين مي باشد كه سعي بر اين است كه دريافته شود كه كدام يك در رتبه اول قرار مي گيرد- آشپزخانه و يا تخم مرغ؟- اما در هر صورت اين سوال يك جوابي را در بر دارد.

در سال هاي اخير، برنامه نويسان و صاحبان محصول در زمينه طراحي تجربه كاربري به عنوان راه حل نهايي براي تقريبا هر مشكلي، تحقيقاتي را انجام دادند و درنهايت دريافتند كه محتواي اصلي و واقعي محصولات در درجه دوم قرار مي گيرد. اين روش ممكن است در كوتاه مدت موفقيت آميز باشد، اما اگر اهداف بزرگ تري را در سر مي پرورانيد، بايد بدانيد كه تمركز كردن تنها روي تجربه كاربري، راهي نيست كه بايد در پيش بگيريد.

محتوا سرپرست و مانند يك پادشاه در طراحي سايت اصفهان ها است. هر چقدر هم كه اين جمله قديمي و لفظ قلم به نظر بيايد، محتوا هم چنان در سال جاري نيز مانند پادشاه در نظر گرفته مي شود. مطمئنا، مواردي نيز در اين ميان تغيير يافته است و ما حالا مي توانيم در طراحي سايت ها تنها روي ساخت و ايجاد محتواهاي ارزشمند و انتشار آن ها تكيه كنيم، اما هم چنين بايد به سختي روي برخي موارد مانند كاربردي بودن وب سايت ها، طراحي تعاملي، ساختار اطلاعاتي و غيره كار كنيم. اما اگر محتواهاي شگفت انگيزي در اختيار نداشته باشيم تا تجربه كاربري كلي طراحي سايت را قدرتمند سازيم، هيچ يك از آن عوامل نمي تواند موفقيت در تجارت و يا سايت را باعث شوند.


استراتژي محتوا چيست؟

در حالي كه در اين زمينه تعريف هاي بسياري وجود دارد، من ترجيح مي دهم تا استراتژي محتوا را به عنوان يك عبارت طولاني از ساختن، تحويل دادن و نگه داري كردن محتواهاي ارزشمند و مفيد براي كاربران محصولات و مخاطبين مورد نظر، توضيح دهم.

همان طور كه KRISTINA HALVORSON در كتاب خود به نام "استراتژي محتوا براي وب سايت ها" به خوبي شرح مي دهد: "اين مورد يك نقشه و راهنماي مسير موفقيت آميزي را براي افراد و سازمان ها مهيا مي كند تا محتواهايي كه مخاطبين واقعا مي خواهند تا به آن دقت داشته باشند را ساخته و نگه داري نمايند."

اين مورد واقعا يك نظم و ترتيب تقريبا جديد است و مباحث بسياري روي اين امر وجود دارد كه آيا نيازي براي حضور استراتژيست محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد يا خير، اما مانند هر حرفه ديگري، اين امر مدت زمان بسياري را به طول مي انجامد تا مسئوليت ها و مزيت هاي كه يك شخص دارد، مشخص شود. استراتژي محتوا يك الگو و يا راهنمايي را براي نويسندگان و سازندگان محتوا ايجاد مي كند تا موضوعات و بحث هاي اصلي را تعريف كرده و اولويت ها را مشخص نمايند. طول محتوا ها بستگي به هدف طراحي وب سايت و ويژگي هاي مخاطبين مورد نظر دارد. استراتژي محتوا مشخص مي سازد كه اين پيام براي چه كساني مي باشد، مي خواهند به چه چيزي دست يابند.

داشتن يك برنامه كه پلي را ميان نيازهاي كاربران و اهداف تجاري برقرار نمايد، بسيار ضروري است، نه تنها ديدگاه و نماي كلي محتواها را مي سازد، بلكه براي تجربه كاربري و تيم طراحي مورد نظر نيز بسيار عالي محسوب مي شود. مانند هر استراتژي ديگر، اين مود ديدگاه واضحي از نياز هايي كه مي خواهيم به آن برسيم (نوعي از محتواها كه به كاربران ارتباط دارد و نيازهاي شان را به حقيقت پيوند مي زند) و چگونگي اينكه دقيقا مي توانيم در اين مكان ها ديده شويم را به ما ارائه مي دهد (با درك كاربران و ساخت محتواهاي با كيفيت).


دقيقا تجربه كاربري به چه معنا مي باشد؟

تجربه كاربري اساسا هر چيزي است كه كاربران در حالي كه با يك محصول ارتباط و تعامل برقرار مي كنند، احساس و يا تفكر مي نمايند كه ضرورتا نيازي نيست كه حتما ديجيتالي باشد. تجربه كاربري يك عامل بسيار گسترده مي باشد كه هر بخش از محصول را از طراحي دكمه هاي كوچك گرفته تا پروسه هاي پرداخت تجارت الكترونيك را شامل مي شود. اين امر بايد در بيشتر سطوح برنامه ريزي و ساخت محصولات نمايش داده شود تا تجربه كاربري بي نقص و كاملي براي مخاطبين مورد نظر وب مهيا گردد.

NIELSON AMD NORMAN درباره تجربه كاربري به خوبي صحبت مي كنند: "براي رسيدن به تجربه كاربري بسيار با كيفيت در ارتباط با مواردي كه يك شركت ارائه مي دهد، بايد در آن جا تركيب و مخلوطي از سرويس ها در سطوح و ترتيب هاي متفاوتي وجود داشته باشد، شامل مهندسي، بازاريابي، طراحي گرافيك و صنعتي و طراحي رابط كاربري."

بعد از تمامي اين موارد، تجربه كاربري حالت و بيان كننده احساسات كاربران در مرحله نهايي استفاده از وب سايت و يا محصول مي باشد.

در گذشته هاي نه چندان دور، قبل از اين كه تجربه كاربري و موارد مربوطه رو به افزايش باشد، وب سايت ها و ديگر محصولات ديجيتالي مانند با توجه به علايق و ايده هاي مشتريان و بر اساس تصورات و مهارت هاي يك طراح وب سايت، طراحي و بنا مي شدند. ما روشي را براي طراحي در پيش مي گيريم كه فكر مي كنيم بسيار عالي مي باشد و راه حل هاي شگفت انگيز در اين زمينه مي تواند نتايج بهتري را رقم بزند. دليل براي چنين روشي در ابتدا اين بود كه وب سايت ها بيشتر مانند بازار براي فروش محصولات و سرويس ها در نظر گرفته مي شدند و كاربران بايد هر چه كه به آن ها ارائه مي شد را استفاده مي كردند. اما هم چنان كه وب سات ها پيشرفت كرده و كامل تر شد و رقابت ها شدت گرفتند، برنامه نويسان بايد استراتژي خود را براي طراحي متمركز بر كاربران تغيير بدهند و تمركز خود را روي به حقيقت پيوستن نياز هاي كاربران و انتظارات آن ها بايد معطوف نمايند.


هماهنگ ساختن استراتژي محتوا و تجربه كاربري در كنار هم

اگرچه تجربه كاربري و استراتژي محتوا به نظر مي رسد كه اهداف مشابه اي را در بر دارند، اما زماني كه بحث اجراي واقعي به ميان مي آيد، درگيري هاي بسياري در اين ميان وجود دارد. اغلب اوقات جنگ ها و درگيري هايي ميان تجربه كاربري و تيم هاي مديريت محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد، مخصوصا زماني كه بحث پروسه طراحي مي شود. استراتژيست هاي محتوا و متخصصان سئو و بهينه سازي وب سايت تمايل دارند تا محتواهاي كليدي و بهينه سازي شده را تا جايي كه مي توانند، به صفحات وب اضافه كنند، اين در حالي است كه طراحان به سختي تلاش مي كنند تا 400 تا 500 كلمه محتوا را در يك صفحه بدون اين كه روي طراحي تاثير بگذارند، قرار دهند.

گاهي اوقات حتي قرار دادن دو كلمه بيشتر مي تواند طراحي سايت را منحرف سازد، و تغيير كلمات و نوشته ها به خاطر طراحي مي تواند تاثير گذاري مورد نظر از پيام ها بر روي كاربران را به طور كلي مختل نمايد. از اين رو بسيار ضروري مي باشد تا اين تيم ها با هم همكاري نمايند تا پروژه هاي به اتمام برسند و به درستي هم انجام شوند.

اما خبر خوش در اين جا اين مي باشد كه زماني كه تجربه كاربري و استراتژي محتوا با هم و در كنار هم كار كنند، نتيجه بسيار بيشتر و عالي تر از اين مي باشد كه تنها به سادگي به رفع كردن درگيري هاي موجود بپردازيم. تركيب تخصص، مهارت و طرز فكر هاي متخصصان و حرفه اي كاربردي ساختن طراحي سايت ها، طراحان خلاق، سازندگان محتوا و استراتژيست ها تنها مشكلات موجود را حل نمي نمايد، بلكه مي تواند ارتباطات كلي را ميان آن ها بهبود دهد. به طور ايده آل، اين چنين جلسات ارائه ايده هاي ناب مي تواند به ديد واضحي از محصولات و سرويس ها از ديدگاه تجربه كاربري و محتوا ختم شود.


چگونه استراتژي محتوا مي تواند از تجربه كاربري و بالعكس، سود ببرد و بهره كسب كند؟

شفافيت و خوانايي

تجربه كاربري تماما درباره ساخت روند كاري بي نظير و با ظرافت كاربران و ساده و واضح نگه داشتن رابط هاي كاربري مي باشد كه بسيار هم لذت بخش و خوشايند مي‌باشد. همين مورد بايد در محتواهاي كه دريافت مي نماييم، به كار بسته شود. اين امر ضرورتا به اين معنا نمي باشد كه محتواها را خلاصه نماييم، اما بايد آن ها را خواناتر و براي درك و مرور كردن ساده بسازيم. بيشتر كاربران همه جملات را تك به تك نمي خوانند. آن ها به ندرت تمام متن را مي خوانند و تنها به مرور كردن محتوا اكتفا مي كنند. از اين رو اطمينان حاصل كنيد كه داراي ساختار واضح و تيتر هاي مفهومي و زير فصل هاي قابل دركي مي باشيد، و در عين حال متن ها را با محتواهاي بصري غني مي سازيد و در طراحي سايت تان در معرض نمايش مي گذاريد.


ساختار اطلاعاتي بهتر

ساختار اطلاعاتي روي سازمان دهي كردن محتوا تمركز دارد و از اين رو به راحتي توسط كاربران قابل دستيابي مي باشد. به طور آشكار، استراتژي محتوا نقش بزرگي در ايجاد ساختار هاي اطلاعاتي بهينه دارد، زيرا اين مورد نوع محتوايي كه ساخته خواهد شد و چگونگي اين كه مي توانند ساختار بندي شوند تا نياز هاي كاربران رفع گردد را مشخص مي سازد. اين مورد حدس و گمان‌هاي بسياري را براي ساختار هاي اطلاعاتي را برطرف مي سازند.


روي كاربران تمركز كنيد

استراتژي محتوا مي تواند از به كار بستن اصول با اهميت تجربه كاربري حاصل گردد: قرار دادن كاربران در مركز توجه هر چيزي در طراحي سايت. گاهي اوقات ما در اين باره مطالعات و تحقيقات بسياري را انجام مي دهيم و كاملا فراموش مي كنيم كه مخاطبين سايت ما چه كساني مي باشند. سعي كنيد تا ويژگي ها و خصوصيت هاي مخاطبين مورد نظر خود را در تيم طراحي تجربه كاربري عجين كنيد و و در زمان ساخته شدن محتوا ها، به اين موارد بسيار دقت داشته باشيد.


بهينه سازي ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت

تجربه هاي كاربري لذت بخش و لطيف، اجزاي اصلي افزايش ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان مي باشد. اما اغلب تجربه هاي كاربري بهتر به معناي كلمات و جملات، دكمه هاي دعوت به عمل ارزش هاي بسيار واضح و شفافي مي باشد. در اين جا است كه استراتژي محتوا بسيار مفيد و كاربردي به چشم مي آيد. اين امر مي تواند به ايجاد يك لحن و حالت خوب و بهينه در پيام رساني عالي در طراحي سايت ها كمك نمايد تا ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت بهبود يابد.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كد .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 71
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 136
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 2473
  • بازدید کلی : 1755120
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه